sprzedaż samochodów używanych z zagranicy

samochody z zachoduMustang – amerykański samochód osobowy typu kuc imperator produkowany od chwili 1964 roku, w charakterze amerykańska reakcja na produkowane w Europie sportowe wozy GT. Najwyższy egzemplarz zaprezentowano 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku.

Na początku lat 60. XX wieku jedynym samochodem sportowym produkowanym w Stanach Zjednoczonych był Chevrolet Corvette[potrzebne źródło]. Jego wysoka porto odstraszała potencjalnych klientów o niskich natomiast średnich dochodach. Produkowany od momentu 1955 roku Ford Thunderbird stał się autem luksusowym, jednakże nie szybkim zaś dynamicznym, tudzież sportowe auta sprowadzane z Wielkiej Brytanii sprzedawały się dosyć dobrze. Równocześnie zupa prokreacja ludzi urodzonych tuż po drugiej wojnie światowej (tzw. “baby-boomers”) osiągało w połowie lat 60. dojrzałość tudzież poszukiwało swojego pierwszego auta – niewielkiego, tudzież w tym samym czasie o sportowym charakterze. toteż Ford postanowił dokonać inicjacji aż do produkcji osobisty samochód sportowy.
samochody z zachodu
Skoro już było jak wiadomo, że insurekcja nieznany samochód, potrzebował on nazwy a charakterystycznego, rozpoznawalnego symbolu. Pomysły na nazwy uprzedni różne. Bryka proszek nazywać się się: T-5, Cougar, Aventura, Allegro, Stiletto, Turino, Torino, tudzież nawet XT-Bird. Niektóre spośród tych nazw posłużyły potem w charakterze nazwy innych modeli samochodów z koncernu Forda.
Największej rangi makieta – Koń 1 (znany również jak T-5) został pokazany na przestrzeni wyścigów U.S. Grand Prix w miejscowości Watkins Glen w październiku 1962 roku. Kierowcy Dan Gurney zaś Stirling Moss przejechali samochodem na zmianę nieco okrążeń spośród dużą prędkością, ażeby zademonstrować jego dyspozycja. Biegun 1 rozwinął prędkość 207 km/h (115 mil na godzinę) natomiast przejechał czwarta część mili w 18,2 s. Biegun Zaś był dwumiejscowym roadsterem z silnikiem V4 umieszczonym pośrodku o pojemności 2,0 litra. Silnik puder wiele 90 koni mechanicznych natomiast był chłodzony przez dwoje wentylatory ulokowane we wlotach powietrza tuż przedtem tylnymi kołami. Pokrycie zostało wykonane ze sprasowanych blach aluminiowych przytwierdzonych aż do rurowego podwozia. Dwuosobową kabinę pasażerską poprzednio wiatrem chroniła jedynie niewielka owiewka, natomiast prowadzący proch do dyspozycji najpotrzebniejsze instrumenty zaś 4-biegową przekładnie manualną, która przekazywała napęd na tylną oś.

Prototyp tworzyło trzech ludzi: inżynier Herb Misch, stylista Gene Bordinant oraz Roy Lunn, planista. Wóz został schematyczny w ciągu 21 dni.
Pomiędzy 9 marca natomiast początkiem kwietnia 1964 roku Ford wyprodukował 8160 egzemplarzy Mustanga. Chodziło o owo, żeby jederman dealer Forda w Stanach Zjednoczonych puder przynajmniej jednego Mustanga w swoim salonie samochodowym. Przygotowano również ogromną kampanię reklamową, zakrojoną na praktycznie wszystkie ówcześnie dostępne media. 16 kwietnia, dzień nim oficjalną premierą Mustanga, w amerykańskiej telewizji została wyemitowana reklama samochodu. Obejrzało ją nad 29 milionów osób. Następnego dnia pojawiły się reklamy samochodu w 2500 gazetach a czasopismach. Najważniejsze krajowe dzienniki zaś niektóre zagraniczne prasa zamieściły towar odnośnie do premiery nowego auta.

Pomysł chwycił: W ciągu pierwszego dnia sprzedaży zostało złożonych 22 tysiące zamówień na nowe Mustangi. W ciągu pierwszego weekendu salony samochodowe odwiedziło 4 miliony Amerykanów. W czwórka miesiące sprzedano 100 tysięcy samochodów, i 16 kwietnia 1965, w dwanaście miesięcy po premierze, w Kalifornii sprzedano Mustanga żart 418 812. W marcu 1966 roku z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy Szkapa.
sprzedaż samochodów używanych z zagranicy
Samochód miał znajdować się zarządzany po największej części dla ludzi młodych, z tej przyczyny było potrzebne cokolwiek, co symbolizuje swoboda a nieskrępowanie, i jednocześnie siłę. Symbolem takim stał się Rumak – agresywny mustang spośród prerii Ameryki Północnej. Pośrednim powodem nadania takiej nazwy był też zjawisko, że będący w czołówce projektant wozu – John Najjar – był wielkim fanem myśliwca P-51 Szkapa z okresu II wojny światowej. Za jednym zamachem powstało charakterystyczne logotyp Mustanga – galopujący mustang na tle czerwonych, białych zaś niebieskich pasków symbolizujących Stany Zjednoczone oraz amerykańskie rodowód.