sprzedaż samochodów z zagranicy

samochody z zachoduRumak – amerykański czterokołowiec personalny typu kuc car produkowany od czasu 1964 roku, jako amerykańska reakcja na produkowane w Europie sportowe wozy GT. Główny egzemplarz zaprezentowano 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku.

Na początku lat 60. XX wieku jedynym samochodem sportowym produkowanym w Stanach Zjednoczonych był Chevrolet Corvette[potrzebne źródło]. Jego wysoka pańszczyzna odstraszała potencjalnych klientów o niskich i średnich dochodach. Produkowany od czasu 1955 roku Ford Thunderbird stał się autem luksusowym, przecież nie szybkim natomiast dynamicznym, i sportowe auta sprowadzane z Wielkiej Brytanii sprzedawały się całkiem przyzwoicie. Za jednym zamachem pierwsze danie prokreacja ludzi urodzonych tuż po drugiej wojnie światowej (tzw. “baby-boomers”) osiągało w połowie lat 60. pełnoletność natomiast poszukiwało swojego pierwszego auta – niewielkiego, oraz równolegle o sportowym charakterze. wobec tego Ford postanowił dokonać inicjacji do produkcji własny gablota sportowy.
samochody z zachodu
Skoro już było nie ulega wątpliwości, iż insurekcja dziewiczy drynda, potrzebował on nazwy a charakterystycznego, rozpoznawalnego symbolu. Pomysły na nazwy poprzedni różne. Czterokołowiec proch mienić się: T-5, Cougar, Aventura, Allegro, Stiletto, Turino, Torino, i nawet XT-Bird. Niektóre z tych nazw posłużyły potem jak nazwy innych modeli samochodów z koncernu Forda.
Naczelny prototyp – Konik 1 (znany też w charakterze T-5) został zademonstrowany w ciągu wyścigów U.S. Grand Prix w miejscowości Watkins Glen w październiku 1962 roku. Kierowcy Dan Gurney i Stirling Moss przejechali samochodem na zmianę nieco okrążeń z dużą prędkością, aby dać zobaczyć jego możliwości. Wierzchowiec 1 rozwinął szybkość 207 km/h (115 mil na godzinę) tudzież przejechał ćwierć mili w 18,2 s. Szkapa Tudzież był dwumiejscowym roadsterem spośród silnikiem V4 umieszczonym pomiędzy o pojemności 2,0 litra. Silnik miał bez liku 90 koni mechanicznych a był chłodzony dzięki duet wentylatory ulokowane we wlotach powietrza tuż zanim tylnymi kołami. Pokrycie zostało wykonane ze sprasowanych blach aluminiowych przytwierdzonych aż do rurowego podwozia. Dwuosobową kabinę pasażerską przed wiatrem chroniła wyłącznie niewielka owiewka, a prowadzący proszek aż do dyspozycji najpotrzebniejsze instrumenty oraz 4-biegową przekładnie manualną, która przekazywała bodziec na tylną oś.

Prototyp tworzyło trzech ludzi: inżynier Herb Misch, stylista Gene Bordinant a Roy Lunn, planista. Fura został planowany w ciągu 21 dni.
Pomiędzy 9 marca i początkiem kwietnia 1964 roku Ford wyprodukował 8160 egzemplarzy Mustanga. Chodziło o to, ażeby każdy dealer Forda w Stanach Zjednoczonych puder bodaj jednego Mustanga w swoim salonie samochodowym. Przygotowano także ogromną kampanię reklamową, zakrojoną na praktycznie wszystkie ówcześnie dostępne media. 16 kwietnia, dzień poprzednio oficjalną premierą Mustanga, w amerykańskiej telewizji została wyemitowana marketing samochodu. Obejrzało ją powyżej 29 milionów osób. Następnego dnia pojawiły się reklamy samochodu w 2500 gazetach i czasopismach. Najważniejsze krajowe dzienniki natomiast niektóre zagraniczne prasa periodyczna zamieściły materiał dotyczący premiery nowego auta.

Pomysł chwycił: W ciągu pierwszego dnia sprzedaży zostało złożonych 22 tysiące zamówień na nowe Mustangi. W ciągu pierwszego weekendu salony samochodowe odwiedziło 4 miliony Amerykanów. W cztery miesiące sprzedano 100 tysięcy samochodów, tudzież 16 kwietnia 1965, w rok kalendarzowy po premierze, w Kalifornii sprzedano Mustanga żart 418 812. W marcu 1966 roku z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy Mustang.
sprzedaż samochodów z zagranicy
Samochód miał być prowadzony głównie dla ludzi młodych, przeto było potrzebne coś, co symbolizuje samodzielność a nieskrępowanie, a równocześnie siłę. Symbolem takim stał się Rumak – agresywny wierzchowiec spośród prerii Ameryki Północnej. Pośrednim powodem nadania takiej nazwy był też fakt, iż jeden z najlepszych budowniczy wozu – John Najjar – był wielkim fanem myśliwca P-51 Szkapa spośród okresu II wojny światowej. Jednocześnie powstało charakterystyczne logo Mustanga – galopujący szkapa na tle czerwonych, białych zaś niebieskich pasków symbolizujących Stany Zjednoczone zaś amerykańskie ród.