samochody z zachodu

samochody z zachoduKobyła – jankeski gablota personalny typu kucyk car produkowany odkąd 1964 roku, w charakterze amerykańska przeciwdziałanie na produkowane w Europie sportowe wozy GT. Główny egzemplarz zaprezentowano 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku.

Na początku lat 60. XX wieku jedynym samochodem sportowym produkowanym w Stanach Zjednoczonych był Chevrolet Corvette[potrzebne źródło]. Jego wysoka pańszczyzna odstraszała potencjalnych klientów o niskich a średnich dochodach. Produkowany od 1955 roku Ford Thunderbird stał się autem luksusowym, pomimo tego nie szybkim natomiast dynamicznym, natomiast sportowe auta sprowadzane z Wielkiej Brytanii sprzedawały się dosyć prawidłowo. Symultanicznie pierwsze prokreacja ludzi urodzonych tuż po drugiej wojnie światowej (tzw. “baby-boomers”) osiągało w połowie lat 60. pełnoletność natomiast poszukiwało swojego pierwszego auta – niewielkiego, oraz równocześnie o sportowym charakterze. tedy Ford postanowił wprowadzić aż do produkcji osobisty samochód sportowy.
sprzedaż samochodów używanych z zagranicy
Skoro w tym momencie było niewątpliwie, iż zryw nieznany gablota, potrzebował jego osoba nazwy oraz charakterystycznego, rozpoznawalnego symbolu. Pomysły na nazwy uprzedni różne. Wóz puder oznaczać się: T-5, Cougar, Aventura, Allegro, Stiletto, Turino, Torino, tudzież nawet XT-Bird. Niektóre spośród tych nazw posłużyły dalej w charakterze nazwy innych modeli samochodów spośród koncernu Forda.
Zwierzchni model – Mustang 1 (znany także jak T-5) został zaprezentowany podczas wyścigów U.S. Grand Prix w miejscowości Watkins Glen w październiku 1962 roku. Kierowcy Dan Gurney oraz Stirling Moss przejechali samochodem na zmianę kilka okrążeń z dużą prędkością, aby pokazać jego potencjał. Koń 1 rozwinął prędkość 207 km/h (115 mil na godzinę) natomiast przejechał czwarta część mili w 18,2 s. Koń Zaś był dwumiejscowym roadsterem spośród silnikiem V4 umieszczonym pośrodku o pojemności 2,0 litra. Napęd pył multum 90 koni mechanicznych a był chłodzony za pomocą dwie wentylatory ulokowane we wlotach powietrza tuż nim tylnymi kołami. Wierzch zostało wykonane ze sprasowanych blach aluminiowych przytwierdzonych aż do rurowego podwozia. Dwuosobową kabinę pasażerską przedtem wiatrem chroniła wyłącznie niewielka owiewka, oraz kierowca proch do dyspozycji najpotrzebniejsze instrumenty i 4-biegową przekładnie manualną, która przekazywała pobudka na tylną oś.

Prototyp tworzyło trzech ludzi: inżynier Herb Misch, stylista Gene Bordinant oraz Roy Lunn, planista. Drynda został programowy w ciągu 21 dni.
Pomiędzy 9 marca a początkiem kwietnia 1964 roku Ford wyprodukował 8160 egzemplarzy Mustanga. Chodziło o owo, żeby jederman dealer Forda w Stanach Zjednoczonych proszek chociaż jednego Mustanga w swoim salonie samochodowym. Przygotowano też ogromną kampanię reklamową, zakrojoną na praktycznie wszystkie ówcześnie dostępne media. 16 kwietnia, dwadzieścia cztery godziny przedtem oficjalną premierą Mustanga, w amerykańskiej telewizji została wyemitowana reklama samochodu. Obejrzało ją nad 29 milionów osób. Następnego dnia pojawiły się reklamy samochodu w 2500 gazetach natomiast czasopismach. Najważniejsze krajowe dzienniki zaś niektóre zagraniczne prasa periodyczna zamieściły towar dotyczący premiery nowego auta.

Pomysł chwycił: W ciągu pierwszego dnia sprzedaży zostało złożonych 22 tysiące zamówień na nowe Mustangi. W ciągu pierwszego weekendu salony samochodowe odwiedziło 4 miliony Amerykanów. W czwórka miesiące sprzedano 100 tysięcy samochodów, a 16 kwietnia 1965, w rok kalendarzowy po premierze, w Kalifornii sprzedano Mustanga humoreska 418 812. W marcu 1966 roku z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy Wierzchowiec.
sprzedaż samochodów z zagranicy
Samochód proszek być kierowany po największej części gwoli ludzi młodych, wobec tego było potrzebne byt, co symbolizuje samodzielność a nieskrępowanie, a jednocześnie siłę. Symbolem takim stał się mustang – dziki wierzchowiec spośród prerii Ameryki Północnej. Pośrednim powodem nadania takiej nazwy był też zjawisko, że będący w czołówce projektant wozu – John Najjar – był wielkim fanem myśliwca P-51 Rumak spośród okresu II wojny światowej. Zarazem powstało charakterystyczne marka Mustanga – galopujący Rumak na tle czerwonych, białych a niebieskich pasków symbolizujących Stany Zjednoczone natomiast amerykańskie urodzenie.